.

.

Image result for ‫عکس رهبر با شعار سال 96‬‎




تاريخ : 1395/12/11 | | نویسنده :|

تغذیه و خواب

تغذیه : چگونگی تغذیه نقش مهمی در خواب ما دارد که میتواند مستقیم یا غیر مستقیم باشد . تغذیه می تواند باعث افزایش

وزن شود که عامل خطری برای اختلالی به نام آپنه خواب است . همچنین میتواند باعث بروز دیابت شود که دیابت نیز یکی از

عوامل افزایش خطر آپنه خواب می باشد .

برخی از غذاها خواب آور هستند در حالیکه برخی دیگر میتوانند اختلالات خواب را به همراه داشته باشند . زمان مصرف وعده

ها , میزان کالری مصرفی و منبع کالری مصرفی در نوع اثری که بر خواب میگذارند موثر هستند .

غذا میتواند کمک کننده یا آسیب زننده به خواب باشد !

از کافئین دوری کنید !

جای تعجب ندارد اگر بدانید یک فنجان قهوه عصرانه  ممکن خواب شبانه شما را مختل کند . حتی میزان متوسط قهوه اختلالات

خواب را به همراه دارد . مواد غذایی که دارای کافئین هستند را فراموش نکنید مثل شکلات , کولا , چای و …  . برای خواب

بهتر , کافئین موجود در رژیم روزانه تان را حداقل ۴ تا ۶ ساعت و در افراد بیمار یا حساس به کافئین بیشتر از ۶ ساعت قبل از

خواب حذف کنید . در برخی از افراد که به بی خوابی مزمن مبتلا هستند , گاهی اوقات به طور کامل حذف کافئین ضروری

است.

از غذاهای سنگین و تند دوری کنید !

علاوه بر اینکه دراز کشیدن با یک معده ی پُر راحت نیست ,  عمل هضم و جذب نیز زمانی که شما خواب هستید با سرعت

کمتری انجام می شود که این عامل منجر به سوزش سر دل خواهد شد . اگر قصد خوردن یک وعده غذایی سنگین را دارید ,

حداقل ۴ ساعت قبل از خواب آن را میل نمایید .

غذای پروتئینی قبل از خواب را کاهش دهید

پروتئین که  بخش مهمی از منوی رژیم روزانه ی  ما را تشکیل می دهد انتخاب خوبی برای میان وعده قبل از خواب نیست .

غذای پرپروتئین دیرتر هضم می شود . مصرف یک لیوان شیر گرم و یا برخی کربوهیدارت های آرامبخش قبل از خواب مناسب

است .

مصرف مایعات را قبل از خواب کاهش دهید

مصرف مایعات و حفظ هیدراتاسیون بدن در طی روز بسیار مفید است . اما  مایعات دریافتی را قبل از خواب کاهش دهید

مطمئنا خواب راحتی نخواهید داشت وقتی برای اجابت مزاج چندین بار بیدار شوید .

وسوسه های خوردن خود را برای کربوهیدارت آزاد کنید

غذاهای سرشار از کربوهیدارت به همراه لبنیات با افزایش سطح تریپتوفان خون , باعث ایجاد احساس خواب آوری می شوند .

مثال هایی از چند میان وعده مناسب در اواخر شب که باعث چرت زدن شما میشود , میتواند شامل یک کاسه غلات آماده و

شیر باشد و یا ماست و بیسکوییت کراکر .

قبل از خواب میان وعده داشته باشید

اگر با مشکل بی خوابی دست و پنجه نرم میکنید , مقدار کمی غذا در معده ی شما , ممکن است بتواند کمک کننده باشد .

قبل از خواب یک میان وعده ی سبک داشته باشید . یک وعده غذایی سنگین به دلیل دیر هضم بودن باعث احساس پری

معده و بدخوابی می شود

فست فودها و سرخ کردنی ها را فراموش کنید

اگر دنبال دلیل دیگری برای نخوردن غذاهای پرچرب هستید , محققان به این نتیجه رسیده اند , افرادی که اغلب غذاهای

پرچرب مصرف میکنند نه تنها دچار اضافه وزن می شوند بلکه اختلالات خواب زیادی را تجربه می نمایند . عملیات هضم و

جذب این غذاها میتواند به رفت و آمد های شبانه جهت اجابت مزاج منجر شود
تاريخ : 1396/02/11 | | نویسنده :|

بدون شرح

Image result for ‫سبک زندگی سالم بدون شرح‬‎

تاريخ : 1396/02/11 | | نویسنده :|

ایام شعبانیه مبارک باد

Image result for ‫تبریک ایام شعبانیه همراه عکس‬‎

تاريخ : 1396/02/11 | | نویسنده :|

ولادت حضرت علی (ع)و روز پدر مبارک

Related image




تاريخ : 1396/01/21 | | نویسنده :|

  1  2  3   ...     6